Automatyczne otwieranie klapy avant B5
1 1

8 posts in this topic

Mamy tutaj jakiegos wybitnego fizyka z zamiłowania? Jest troche do policzenia

W jaki sposób policzyc siłe tych sprezynek i długosć siłownika by nie było problemów?

Założyłem ten zestaw do B5, ale z chęcią bym zamówił siłowniki o innych parametrach, poniewaz ten zestaw dedykowany dla B6 nie działa dobrze w B5, w sensie bardziej opuszcza klape i dłuzszy uzytek skończy sie rozwaleniem lamp., bądź pewnie uszkodzeniem zawiasów.

Zestaw składa sie z:

-2x siłownik klapy 24520 o sile 650N

- 2x spręzynka 32mm SZ 8020

- 2x podkładka o średnicy wewnetrznej 9mm(tłoczysko ma 8mm)

-2x uszczelka o minimalnie mneijszej niż tłoczysko

 

2016-08-24%2013.28.57_zpsqab8uiu9.jpg

W przypadku B5 montaz tego zestawu na spręzynce koloru niebieskiego(silniejsza) daje efekt niedomykania klapy, trzeba wywalić podkładke,

2016-08-24%2010.48.55_zpspkwy0aku.jpg

2016-08-24%2010.49.04_zpsta1cvlk7.jpg

wtedy powstaje kolejny problem, klapa po zamknięciu dociaga sie zbyt bardzo do nadwozia, być mozę kombinacja z gruboscia podkładki załatwiła by sprawe, chociaż podkładka miała 1mm... ale mysle że to kwestia doboru siłowników o odpowiedniej długosci

20160901_113416_zpsnksjx5zm.jpg

20160901_113405_zps1kbo41xs.jpg

Tutaj widać dokładnie ile opadła klapa do dołu, myśle że ta róznica to włąsnie rozwiazanie w doborze siłownika tylko pytanie czy należy to dodać do skoku czy do długosci całkowitej:co:

Dla porównania na siłowniku seryjnym od B5

12b_zpsjykpx5ya.jpg

PARAMETRY RÓZNYCH SIŁOWNIKÓW DO PORÓWNANIA

siowniki_zpswbhqgqyh.jpg

 

Jak dobrze rozumiem to fabryczna długosć siłownika dla danego modelu powinna być sumą Lmax(długość siłownika całkowita)+ Ls(długosć spręzynki) co w przypadku B6 daje nam 502 < (475+32) -> 502<507mm oraz odpowiednio mniejszy skok siłownika, tak by zmieściła sie w nim długosć ściśniętej sprezynki - ale chyba nie max ściśniecie do zablokowania zwoi. W przypadku B6 zastosowanie tego siłownika opuszcza klape wzgledem nadwozia o 2-4mm, czyli o tyle ile dłuższa jest długosc całkowita fabrycznego siłownika.

dobrze rozumiem?

Lmax - L us  = skok siłownika?

Lmax - długosc rozciagnietego siłownika

L us - długosć ściśnietej spręzynki o 30%

Teraz pytanie, z jaką siła pracuje klapa w B5?

Cytuj

Zakładając że wszyscy mamy podkładki o grubości 2mm sprawa ze sprężynkami wygląda następująco
podaje poniższe zestawienie według następującego klucza
L - długość sprężyny w spoczynku
Smax - max kompresja/skok sprężyny
Lmin = L - Smax czyli długość sprężyny po max kompresji/skoku
N - ilość Niutków jakie wytwarza sprężyna przy max kompresji/skoku
N+S - Ilość Niutków generowanych przez Siłownik + Sprężynę przy max kompresji

1. ZIELONE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8010.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 20mm / Lmin = 18mm / N = 506 / N+S = 1156 - można dodać max 1 podkładkę
L = 32mm / Smax = 17mm / Lmin = 15mm / N = 576 / N+S = 1226 - można dodać max 3 podkładki
L = 25mm / Smax = 13mm / Lmin = 12mm / N = 558 / N+S = 1208 - można dodać max 4 podkładki

2. NIEBIESKIE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8020.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 16mm / Lmin = 22mm / N = 744 / N+S = 1394 - BRAK MIEJSCA NA PODKŁADKI!!!
L = 32mm / Smax = 13mm / Lmin = 19mm / N = 813 / N+S = 1463 - można dołożyć max 1 podkładkę
L = 25mm / Smax = 10mm / Lmin = 15mm / N = 862 / N+S = 1512 - można dołożyć max 3 podkładki jednak liczba Niutków przekracza dopuszczalne max obciążenie!!!!

Wdług tabel są nieco inne dane, w przypadku interesującej nas spręzynki blue32 Smax wynosi 12mm/Lmin =32-12 = 20mm(tyle musi być luzu przy zamknietej klapie)/N-871N/N+S =1521, wiec przekracza taki zestaw maxymalne obciazenie... nie wiem ska jest wziety parametr siły 813, z tabeli są inne dane...

Siłe mozna by wtedy odpowiednio wyrównać tak by łacznie z siłą spręzynki nie przekraczała wartosci nominalnych - 1500N,

 

Ktoś jest w stanie policzyc takie parametry aby to zgrać, mozę warto by było zrobić wytyczne i sprawdzic ile by wyszedł koszt takich siłowników które nie będą problematyczne.

 

Teraz troche cyferek

C_zpse6ku1bqz.jpg

 

B_zpsoijgjyrj.jpg

A_zps7jmitn6m.jpg

D_zpsdndwfjwz.jpg

 

Tu można by sprawdzic koszty produkcji

FA Krosno - SPRÄ˜ĹťYNY GAZOWE, SPRZĘGĹA REGENEROWANE, KOMPONENTY STALOWE

 

 

Jest jeszcze inne rozwiązanie, montaż odbojników wypychajacych

Odbojnik pokazany w golfie V to fabryczny element o numerze 1K8827761C(25zł), zmieniają do tego mocowanie siłownika na krótsze o numerze 1J6827439A(35zł) oraz podmieniają siłownik na model 6Y0827550C, tak wiec jak chce sie komuś poszukać róznic w parametrach miedzy nim a siłownikiem fabrycznym golfa V to może i temat bez spręzynki by sie rozwinął.

Volkswagen Golf Automatic Hatch Opening Updated | my-gti.com

 

Wracając do tematu spręzynek, mozna pokombinować jeszcze z doborem innych siłowników

Odnosnie siłownika znalazłem bardziej pasujący nizten z A6 4F, ten prawdopodbnie będzie lepiej współpracował z nadwoziem B5 numer krosno 23439

 

A. Numer FA Krosno: 23439
 
Marka: NISSAN
Model: Primera Traveler (WP12)
Rocznik: 03/02-2008
Odmiany: klapa bagażnika - kombi
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 472 mm
Skok: 175 mm
Siła F1: 590 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 9
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 90452-AV700
 
Lmax + Ls = 472+32 = 504mm
 
B. Numer FA Krosno: 24494
 
Marka: OPEL
Model: Astra H kombi
Rocznik: 08/04-
Odmiany: klapa bagażnika - kombi, van
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 474 mm
Skok: 190 mm
Siła F1: 570 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 132757, 13122695

 

474+32 = 506mm

Chociaż z drugiej strony, jeśli przy zastosowaniu zestawu gdzie długosć wychodzi 507mm klapa opada o 2-4mm, to mozę trzeba szukać dłuzszej sumy z spręzynką, tylko jak obliczyc odpowiednio skok?

Numer FA Krosno: 31223
 
Marka: MERCEDES
Model: C Klasse T-MODEL (S204), E T-MODEL(S212)
Rocznik: 08/07-
Odmiany: klapa bagażnika bez automatycznego otwierania - kombi
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 479 mm
Skok: 174 mm
Siła F1: 580 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 43
Numer oryginalny: A2127400045, A2049802264, A2049801164
 
Tylko tutaj mocowanie znowu nie współgra, prawdopodbnie mozna je zmienić
 
Tak wiec jesli ktos sie na tym zna, to nurtują mnie pytania
1. Jak policzyc siłe z jaką siłownik z spręzynką podniesie klape, 650N podnosi bez problemu, ale zamykanie jest dosć ciężkie.
2. Zależność skoku siłownika do długości siłownika wzgledem zamontowanej spręzynki
 

Na tą chwile sytuacja wygląda tak

Z tego co wiem siłowniki o długosći 500mm + spręzynką są za długie i nie zamykają klapy

Numer FA Krosno: 24549
 
Marka: OPEL
Model: VECTRA C GTS
Rocznik: 08/02-2008
Odmiany: klapa bagażnika - hatchback - wersja sportowa
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 475 mm
Skok: 195 mm
Siła F1: 640 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 0176608, 09180255, 1 76 608, 13241974, 176608

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kowi to ten zestaw co chlopak sprzedaje na a4 klub? 

masz racje lipa wyglada sprawa jak klapa jest taka zapadnieta , rowniez jak i efekt niedomykania jest do dupy :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapę można wyregulować i trochę podnieść ale i tak pewnie będzie odstawać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grunt by ktoś to rozkminił odnosnie długosci, który parametr jest zalezy od opuszczania klapy na zawiasach, po tym dobranie siłownika to pestka już,

Numer FA Krosno: 23511
 
Marka: FORD
Model: Focus II (DA_)
Rocznik: 11/04-
Odmiany: klapa bagażnika - hatchback
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 481,5 mm
Skok: 199 mm
Siła F1: 530 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 01321021, 1321021, 4M51A406A10AB
 
takie 530N również uniesie klape do góry teraz pytanie to co zwykle, który parametr odpowiada za zatrzymanie klapy w własciwym połozeniu ze spręzynką, czy długosć całkowita czy skok. Według info z a4K, w przypadku B6 siłownik po zamknieciu ma 21mm luzu w którym mieści sie ściśnieta spręzynka, a ścisnieta spręzynka ma w tym przypadku 20mm, tak wiecczy jeśli skok byłby większy to czy przez to klapa by sie wypychała do góry bardziej z racji mneij napręzonej spręzynki? No ni huj nie moge sobie wyobrazić tej pracy spręzynki, a przy zamykaniu klapy ja tam nic nie widze co by mi dało do myślenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz ten sam problem co ja Kowi. Klapa mi juz siedzi na lampie:/ nawet sie sama nie otworzy bo tak jest nisko ze trzyma zderzak:facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo głupi jestem albo czegoś nie rozumiem...

 

tabela.jpg

 

Interesuje nas L max, dla B5 wg zamieszczonej w pierwszym poście to 500mm. Skok, czyli S to 205mm. 

Jeśli klapa jest pchana w dół, to mamy za mało tłoczyska? po złożeniu element z fi2 (obudowa tłoczyska)+długość ściśniętej sprężyny pcha klapę w dół..
Wg. mnie, a jestem pod wpływem, potrzeba siłownika z większym S, np. 210mm

Jeśli dobrze kminię, to mniejsze Lmax to będzie niżej uniesiona klapa po otwarciu. Teoretycznie można iść w stronę pozostawienia parametru S i mniejszego Lmax...

Z tych siłowników, które podałeś brałbym na testy Astra H... łatwo to już dostać na każdym złomie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy zgiecu siłownika musi docisnać sprezynke, czyli skok musi być mniejszy o chociaż 25% długosci spręzynki w stanie spoczynku, aby wytworzyła siłe, czyli w tym przypadku max 12mm skok siłownika powinen być krótszy. Przy montażu fabrycznych 500 + 200 spręzynka nie działa, czyli skok trzeba by szukać w granicy 190mm, noi długosć odpowiednio krótszą na to wychodzi, mozna by sprawdzić parametry 480 doliczajac ten zapas który dociska klape na zawiasach w dół, tylko znowu fakt jest taki że spręzynka i podkładka czyli Ls=34 po kompresji ma łacznie 22mm i nie dociska klapy do zamkniecia przy skoku 184mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczesniej tego nie zauwazylem ale po przeczytaniu tego tematu i przyjrzeniu sie klapie mam tak samo (ten sam zestaw z a4k). Chyba wroce narazie do zwyklych silownikow bo jak tak dalej pojdzie to lampy klapa rozpizgam :/ Tym nardziej ze trzeba zdrowo pkerdyknac na tych silownikach zeby klapa sie domknela.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.