Temat zbiorczy - Hamulce
4 4

55 posts in this topic

Temat hamulców wydaje się w pełni opracowany a jednak sporo detali brakuje. Postaram się zebrać to wszystko w jednym miejscu. Ale mimo wszystko liczę na pomoc z waszej strony.

[A4 b5]

W standardowej b5, (zazwyczaj) posiadamy zestaw hamulców 288/245mm przód/tył.  
Rozmiar tarczy można poznać po numerze wybitym na jarzmie, lub po wersji jaką mamy:

Przód:

  • A4 FWD 1.6-1,8-1,9(1Z,AHU) - 280mm
  • A4 FWD/Quattro (jarzmo o nr. 341) - 288mm
  • S4 - 321mm

Tył:

  • A4 FWD/Quattro - 245mm
  • S4 - 256mm

Aby poprawić fabrykę możemy wrzucić sobie na przód:

  1. 312mm
    • wymagana zmiana jarzma o numerze 451, które występowało w
      • Octavia RS 1.8T 180KM AUQ 
      • Superb 2.8 193KM AMX / 2.5 TDI 155KM AYM / 163KM BDG  
      • A6 C5 2.5 TDI 180KM AKE BAU BDH do 2002r. 
      • Passat 2.5 TDI 180KM AKE BAU BDH)
    • tarcze 312x22mm (brak numerów tarcz)
    • osłony pod 312mm (jakie numery osłon?)
    • klocki zostają te same, gdyż zacisk nie jest zmieniamy
  2. 321mm #1
    • żeliwna zwrotnica (4B3 407 257 A/4B3 407 258 A) z:
      • Audi S4 B5 2.7Bi - należy zwrócic uwagę z "kiedy" są te zwrotnice, gdyż w końcowej fazie produkcji były też aluminiowe
      • Audi A6 2.7BiT AJK, AZA
      • Audi A6 Allroad (4Z7407257F 4Z7407258//4Z7407253H 4Z7407254H)
      • VW PASSAT B5 W8 4.0 BDN
    • Półosie z przegubami dużymi o numerze 8D0 407 271 BB (pasują z kazdej V6 VAGa lub AJL . dla ułatwienia bedą pasować z każdego z tych samochodów: http://www.iparts.pl/czesc/przegub-napedowy-kompletny-lbro-301961,audi,a4-avant-8d5-b5-1994-11-2001-09,1-8-t-180km,5-3485-11350-100071-0-56-301961.html) nie mniej jednak, półosie z a6c5 są podobno dłuższe niż te w b5 i mogą (ale nie muszą) nie pasować.
    • tarcza 320x30 mm z s4b5 lub a4 b6/7
    • zacisk dwutłoczkowy z a4 b6/7
    • klocki pod zacisk a4 b6/7
    • osłony hamulców z a4 b6/7 jednak wymagają przerobienia lub s4 b5
  3. 321/345 #2
    1. aluminiowa zwrotnica z a4b6 (możliwe problemy przy glebie (60cm od ziemi do rantu nadkola))
    2. łożyska 8e0 498 625 B 2x
    3. rurki hamulcowe
      1. 4B3 611 721 C 
      2. 4B3 611 722 C 
    4. czujniki ABS 4B0927803B 2x
    5. wachacz (obojętne dwa z listy)
      1. AUDI 4B3 407 151 C
      2. AUDI 4B3 407 151 E
      3. AUDI 4B3 407 151 K
      4. AUDI (FAW) 4B3 407 151 C
      5. AUDI (FAW) 4B3 407 151 K
      6. SKODA 4B3 407 151 C
      7. SKODA 4B3 407 151 E
      8. SKODA 4B3 407 151 K
      9. VW 4B3 407 151 C
      10. VW 4B3 407 151 E
      11. VW 4B3 407 151 K
    6.  
  4. 334mm z W8 (minimum felga 17")
    1. jarzmo
      1. 3B7 615 126
      2. 3B7 615 125
    2. zwrotnice
      1. 4B3 407 257 A
      2. 4B3 407 258 A
    3. tarcze
      1. 3B7 615 301 B
      2. 3B7 615 302 B
    4. zacisk
      1. 4D0 615 123 B
      2. 4D0 615 124 B
    5. Zestaw klocków hamulcowych 3B7 698 151
  5. 345mm
    • żeliwna zwrotnica jak w punkcie 2
    • półosię jak w punkcie 2
    • tarcza 345mm z s4 b6/7 np. zimmerman 100.3326.52
    • osłony tarcz z passata w8 3B7615311B 3B7615312B, 3B7615311A 3B7615312A
    • klocki hamulcowe np.  FDS1629 
    • zaciski hamulcowe z s4 b6/7 lub z a6c6 z wersji 347mm
  6. 360 #1
    • Tarcza VW PHAETON AUDI A8 3.0 TDI
    • zacisk VW PHAETON AUDI A8 3.0 TDI
    • ....... do uzupełnienia
  7. 360 #2 (wchodzi pod 17" avus)
    • Tarcze a8 d3, klocki a8 d3, zaciski a8 d3 z silników 4.2L
    • dystans pod tarcze custom

Aby poprawić tył:

  1. 269mm 
    • zacisk 4B0 615 423 i 4B0 615 424
    • jarzma 4D0 615 425 B
    • tarcze
      • 4Z7 615 601 (2x)
      • DF4719 (2x)TRW
      • 0 986 479 366 (2x) Bosch
      • 24.0122-0203.1 (2x) ATE
    • klocki:
      • 4B0 698 451 E
      • 8E0 698 451 L
      • 13.0460-2820.2 ATE
    • osłony tarcz(???????)
    • linka hamulcowa seryjna
    • przewody hamulcowe z A4/A6 FWD FT6225
    • podkładka dystansująca 1,65mm
    • dla wersji FWD wymiana tarczo-piasty na piastę z a6c4
  2. 300mm
    • adaptery od Czorny
    • tarcze s4b6 300mm
    • zaciski s4b5 fl
    • jarzmo pod zaciski
    • klocki s4b5 fl
    • dla wersji FWD wymiana tarczo-piasty na piastę z a6c4
  3. 310mm
    • w opracowaniu...
  4. 330mm
    • w opracowaniu...
  5. 335mm z rs6
    1. piasty (?)
      1. 8E0 505 435 P
      2. 8E0 505 436 P
    2. dolne wahacze
      1. 4B3 505 311 A
      2. 4B3 505 312 A
    3. górne wahacze 4B3 505 323 (2x)
    4. półośki: 4B3 501 203 B 2x
    5. zaciski
      1. 4B3 615 423
      2. 4B3 615 424
    6. tarcze
      1. 4B3 615 601 B (lub C dla nawiercanych) 335x22mm
      2. 4B3 615 602 B (lub C dla nawiercanych)
    7. jarzma 4B3 615 425 2x
    8. zestaw klocków 4B3 698 451 A
    9. przewody hamulcowe 4B0 609 721 AA (2x)
    10. 4Z7 501 530 (2x) - Spurstange wg. google translate jest to drążek kierowniczy...

 

Tyle mi się udało znaleźć do tej pory. Bez bicia przyznaję, że ukradłem większość info od @OGr. W mojej kwestii było ustalenie tematu tych półosi i maluśki opis tyłu. Będę się starał uzupełnić opis (teoretyczny) na przestrzeni kolejnych dni.
Link po niemiecku: http://www.passatplus.de/umbauten/ są tu opisane swapy rożnego rodzaju.

Edited by mophk

jihaad likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyl quattro zacisk s4 lift b5 + adapter, tarcza 300 s4 b6 zbiera 3/4 tarczy koszt około 600-800zl

bbc93167456a9d25aa8f028669cffd6a.jpg

Przód 360 a8 d3 cały komplet tarcze klocki hamulce, głownie przy silnikach 4.2, potrzebny dystans pod tarcze, koszt u mojego tokarza to około 350 zł, cały set na nowych gratach około 1500-1700zl

b0c15627559e8ac320a6849e69d25d19.jpg

Aktualnie z@tedi jesteśmy na etapie kompletowania tylu 330 wszystko na oem podzespołach, bez żadnych adapterów w kosztach podobnych do 300 s4 b6, jedynym mankamentem jest przedłużenie linek ręcznego, custom albo rs4 b5

mophk likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, CZORNY napisał:

Tyl quattro zacisk s4 lift b5 + adapter, tarcza 300 s4 b6 zbiera 3/4 tarczy koszt około 600-800zl

bbc93167456a9d25aa8f028669cffd6a.jpg

Przód 360 a8 d3 cały komplet tarcze klocki hamulce, głownie przy silnikach 4.2, potrzebny dystans pod tarcze, koszt u mojego tokarza to około 350 zł, cały set na nowych gratach około 1500-1700zl

b0c15627559e8ac320a6849e69d25d19.jpg

Aktualnie z@tedi jesteśmy na etapie kompletowania tylu 330 wszystko na oem podzespołach, bez żadnych adapterów w kosztach podobnych do 300 s4 b6, jedynym mankamentem jest przedłużenie linek ręcznego, custom albo rs4 b5

Ryju rób zdjecia numerów części jakie uzywasz, nowe/używane, o wiele to ułatwia

mophk likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze!

 

Przydałoby się info, jakie zaciski i jakie tarcze wchodzą w jakie (mniej więcej) felgi. brembo ma to ładnie opisane zr18 wchodzi tylko pod 18" zr17 pod 17" a tu nie wiadomo. jakby ktoś miał taką informacje to byłoby miło. później przepatrzę starsze tematy za jakimś sensownym info czyt. przefiltruje to co trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna by bylo dopisac ze tyl tyczy sie do q, do oski dochodzi jeszcze zmiana z tarczo-piasty na piasty

- piasta z a6 c4 - oska

czop/lozyska/tuleje moga zostac stare

 

mophk likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, przemciotorun napisał:

mozna by bylo dopisac ze tyl tyczy sie do q, do oski dochodzi jeszcze zmiana z tarczo-piasty na piasty

- piasta z a6 c4 - oska

czop/lozyska/tuleje moga zostac stare

 

masz numery?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki za komentarze!

 

Przydałoby się info, jakie zaciski i jakie tarcze wchodzą w jakie (mniej więcej) felgi. brembo ma to ładnie opisane zr18 wchodzi tylko pod 18" zr17 pod 17" a tu nie wiadomo. jakby ktoś miał taką informacje to byłoby miło. później przepatrzę starsze tematy za jakimś sensownym info czyt. przefiltruje to co trzeba.

360 wchodzi w 17 avusa, ale jest na milimetr, zrywa odważniki z felgi :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie tam najbardziej interesuje zestaw 345/300 :D  ale to by znaczło, że 345 z dobrymi zaciskami wejdzie bez lipy pod 17tki..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zróbcie jeszcze jakiś set na tył q 310

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie przeczepu zwrotnic aluminiowych z B6

dodatkowo jeżeli przerabiamy układ gdzie trzeba wymienić zwrotnice:
- łożyska 8E0498625B
- rurka hamulcowa (wymiana profilaktycznie jeżeli są mocno pogięte) 4B3611721C lewa, 4B3611722C prawa
- czujniki ABS 4B0927803B (zamienniki sa bardzo tanie około 70zł za sztukę) ze starych stalowych zwrotnic nie pasują.

 

 i nr wachacza

Numery OE:

AUDI 4B3 407 151 C
AUDI 4B3 407 151 E
AUDI 4B3 407 151 K
AUDI (FAW) 4B3 407 151 C
AUDI (FAW) 4B3 407 151 K
SKODA 4B3 407 151 C
SKODA 4B3 407 151 E
SKODA 4B3 407 151 K
VW 4B3 407 151 C
VW 4B3 407 151 E
VW 4B3 407 151 K

Cytuj

musisz wlasnie wymienic ten wahacz prosty, przelutowac kabelki abs i klocka i podkladki pod widelki amora

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodaj ze zwrotnica b6 nie wyda przy glebie 60~

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dodaj ze zwrotnica b6 nie wyda przy glebie 60~

Hmm, co nie wyda? Z B6 nie idzie posadzić poniżej 60 cm?

Naciapane z bagażnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dodaj ze zwrotnica b6 nie wyda przy glebie 60~

Hmm, co nie wyda? Z B6 nie idzie posadzić poniżej 60 cm?

Naciapane z bagażnika...

Zwrotnica z b6 ma minimalnie dłuższa odnogę od drążka kierowniczego, przy skracaniu wali w budę

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba uzupełniłem wszystko co napisaliście, postaram sie przesledzić inne tematy w których było cos na ten temat pisane, póki co sporo brakuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytuj

Zacisk S4 B6 / RS4 B7 + jarzmo od S4 B8 + tarcza od S4 B8 = 330mm na tył. 

Zaciski RS4 B7 beda lepsze, bo sa swiezsze i aluminiowe.

W temacie swapu do b6 na tył

 

Cytuj

Zaciski S4 lub RS4 (muszą być przewody z rsa) + jarzma a6c6 lub frezowane RS4 
tarcze S4b8 toczone pod 326 lub 324 

Co do montazu czeka nas gwintowanie w zwrotnicy lub toczenie szpilek jak w 
moim przypadku m12x1,5 na m10x 1,25 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytuj

 zacisk 43    A8 d2 nr-22aM

4DO 406 AH  FR

jarzmo nr 6036 

takie nr są wybite  do tego piasty a6 c4 z abs tył ,klocki zostaja ori,,dystans jarzma 18mm

 

vKud8n.jpg

 

z88RTp.jpg

 

 

sFMrh4.jpg

 

plFbJxd5j

 

Łożyska w piastach są takie same jak w starych piastotarczach, linkę hamulca ręcznego przekładamy za amortyzator, przewód hamulcowy zostaje taki sam, tarcze hamulcowe wentylowane 280mm przód ori głębokość tarcz 46,4mm

bKaWyx.jpg

 

Qisy05.jpg

 

kXqZbC.jpg

 

KLAPD8.jpg

 

ZXLnoX.jpg

 

5gGb9L.jpg

 

edLhD6.jpg

 

Kymfev.jpg

 

8EpIap.jpg

 

OW2gm5.jpg

 

MCSN4E.jpg

 

Wpadły tez oslony przednich tarcz wiem syf jak hu..........j już umyty:lol:

 

UEysw9.jpg

 

pn7JGRJPj

Swap 280mm do ośki by Kryniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

w S4 b6/7 zacisk jest jednotłoczkowy? jakie wchodzą pod to klocki? u sida są tylko pod tarcze 345x30 a tarcze ma i 32mm i 30mm które to są te co trzeba? wie ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mophk napisał:

w S4 b6/7 zacisk jest jednotłoczkowy? jakie wchodzą pod to klocki? u sida są tylko pod tarcze 345x30 a tarcze ma i 32mm i 30mm które to są te co trzeba? wie ktoś?

klocki zależne od jarzma... jak jarzmo s4 b6, to klocki s4 b6

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tylko pod s4b6 klocki sa na tarcze (u sida przynajmniej) 345x30

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, mophk napisał:

tak tylko pod s4b6 klocki sa na tarcze (u sida przynajmniej) 345x30

oryginalnie są pod 300, jak użyjesz adaptera, możesz wykorzystać je na większe średnice

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak tylko pod s4b6 klocki sa na tarcze (u sida przynajmniej) 345x30

oryginalnie są pod 300, jak użyjesz adaptera, możesz wykorzystać je na większe średnice

na pewno? Nie mogę znaleźć ori tarcz pod s4b6/7 w innym rozmiarze niż 345mm (grubosci już są różne)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godzin temu, mophk napisał:

na pewno? Nie mogę znaleźć ori tarcz pod s4b6/7 w innym rozmiarze niż 345mm (grubosci już są różne)

pierwszy link z allegro po wpisaniu tarcza s4 b6....

 

http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarcze-tyl-audi-s4-b6-b7-300mm-i6108029442.html

 

Tarcza Zimmermann Sport CoatZ

Kod produktu: 100.3316.52

AUDI    8E0615601K
AUDI    8E0615601R
ATE    24.0122-0220.1
HELLA    8DD 355 111-821
HELLA    8DD 355 111-831
LEMFÖRDER    30863 01
OPTIMAL    BS-8054
OPTIMAL    BS-8054C
PAGID    54371
TEXTAR    92137100
TEXTAR    92137103
TRW KFZ Ausruestung GmbH    DF6005
TEXTAR    92137100
TEXTAR    92137103

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylne, a mi chodzi o przednie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, mophk napisał:

tylne, a mi chodzi o przednie :)

a no to zmienia postać rzeczy, przód 345, jednotłok, klocki ferodo fds1629

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.