RS4 B5 ASJ
4 4

245 posts in this topic

:hi:

Audi RS4 B5 ASJ

Rok: 2001 (listopad 2000)

- Moc: 4xxKM/5xxNM ??

- wnÄtrze peĹna opcja OEM, czarna, peĹna skĂłra, RNS-D, szyberdach;

- Bilstein B16 PSS9;

- cat-back nierdzewka 2x60mm OCT Tuning;

- nowe K04 RS4;

- hamulce tyĹ OEM + Jurid;

- hamulce przĂłd 380x32 + 4tĹok + Jurid (z racji tego, Ĺźe nie moĹźna dostaÄ nigdzie takich tarcz: CoĹ sensownego polecacie poza RS4 B7?);

- przewody w oplocie;

- felgi OEM 8,5x18 ET20 + 225/40R18 i 8,5x19 + 235/35ZR19 + dystanse tyĹ 25mm, przĂłd 17mm;

- prawdopodobnie wrzucony jakiĹ soft, brak "kagaĹca";

- skĂłra po zabiegach renowacyjnych, zniknÄĹo kilka rys, wyglÄda prawie jak nowa :);

Plany:

1. CaĹoĹciĂłwka, czarna perĹa z jakiejĹ nowej palety (ktoĹ juĹź spi*rdoliĹ temat malowania: robiĹ zaprawki na klamkach, lakier sfatygowany), dozbrojenie kilku spinek.

2. DP 3" nierdzewka bez katĂłw z flanszÄ pod K04 Rs4/Rs6 - DONE

3. Heble przód 365 + 8tłok, heble tył 330 + 4tłok - WIP

A z tych dalszych planĂłw na bliĹźej nieokreĹlonÄ przyszĹoĹÄ (czyt. za x lat), jeĹli portfel pozwoli  :smile:

1. RNS-E

2. Kierownica RS4 B7

3. ICki Wagner albo FMIC + customowy dolot i kolektor wydechowy

4. GĹowice 2.4 lub 2.8

5. Kute korby, tĹoki i reszta modĂłw silnika.

Na zdjÄciu przĂłd jeszcze bez dystansĂłw

20150827_150130_zps0fkqcqgy.jpg

WrzucÄ coĹ wiÄcej jak tylko bÄdÄ miaĹ wiÄcej czasu.

Aktualne:

20151122_102719_zpsnj6p15w3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna sztuka  :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

RS4 :kox:

Dawaj wiÄcej zdjÄÄ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JakiĹ miesiÄc temu padĹ modulator zapĹonowy, auto zaczÄĹo kuleÄ. Sytuacja o tyle komiczna, Ĺźe dojechaĹem do stacji na resztkach paliwa - zatankowaĹem 98 (nawet nie gasiĹem auto), poszedĹem zapĹaciÄ, wrĂłciĹem, a tu auto kuleje. Prawdopodobnie z winy softu nie pokazywaĹo Ĺźadnego bĹÄdu - wiÄc od razu padĹa diagnoza na syf w zbiorniku. Po niezliczonej iloĹci przekleĹstw paliwa, wyciÄgnÄĹem pompÄ (zrobiĹem sobie nawet ten "specjal kij" - Ci, ktĂłrzy oglÄdali filmiki, orientowali siÄ w temacie demontaĹźu pompy z quattro powinni wiedzieÄ o co chodzi.) OkazaĹ siÄ on niepotrzebny, bo pompa zwyczajnie nie byĹa zamontowana w zatrzaskach. Syfu specjalnego nie byĹo, ukĹad wyczyszczony, cewki i Ĺwiece nowe. MetodÄ prĂłb i bĹÄdĂłw odrzuciĹem sondy (chociaĹź jedna pokazywaĹa chore wartoĹci) i doszedĹem do modulatora.

Na osĹodÄ, Ĺźeby siÄ lepiej czytaĹo :)

11947690_915352315205484_8772848423900299622_n_zpsmpp5lurw.jpg

Silnik zdÄĹźyĹem wyciÄgnÄÄ i wĹoĹźyÄ w ciÄgu tygodnia dwa razy. Spoko robota, caĹy z przedniÄ koĹyskÄ wylatuje na dóŠza max. dzieĹ roboty. Auto kupiĹem z przebiegiem 239tyĹ (na 210 miaĹo nowe turbiny). OkazaĹo siÄ, Ĺźe jakiĹ imbecyl robiĹ coĹ przy dolocie i wpadĹo coĹ do turbin.

Ale po kolei.

Silnik wyciÄgniÄty po raz 1. WpadĹo nowe sprzÄgĹo (sprawdziĹem sobie tylko 1 turbinÄ od strony wydechu - wirnik siÄ krÄciĹ jak ta lala, nie wiem co mnie podkusiĹo, Ĺźeby nie sprawdziÄ  2.... polak mÄdry po szkodzie). WĹoĹźony silnik, pas uzbrojony - jedziemy na testy. PrzyĹpieszenie porĂłwnywalne z 1.9 110KM i po przebiegu 2kilometrĂłw dobre póŠlitra oleju w prawym ICku.

11214263_882615881812461_7451258818006196455_n_zpszg8nhezk.jpg

Silnik wyleciaĹ jeszcze raz.

Lewe turbo - wirnik rozruchany (jeszcze siÄ krÄciĹ), ale podciĹnienia zatkane. WpadĹy nowe wÄĹźe podciĹnieĹ.

Prawe turbo - wirnik zablokowany

11745757_892514377489278_4989956904982180786_n_zpsmfspnkdl.jpg

10985369_892514394155943_5446359748012186398_n_zpsmqhyf1rx.jpg

11742778_892514427489273_316521986506821314_n_zpsshcdl249.jpg

W czasie oczekiwania na turbinki przepolerowaĹem dolot i przepustnice.

[img width=422 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/11141284_893542390719810_6733117787610030274_n_zpsazatm4ti.jpg

[img width=422 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/11143454_893542367386479_8218161951677540595_n_zps6hpcztyh.jpg

Montujemy:

11212757_896241460449903_1489397913490777892_n_zpsiksgqq3u.jpg

Testy (godzina odpowiednia :D )

11760303_693739977437815_7811310960655384159_n_zpsln8pr2qi.jpg

Wybaczcie jakoĹÄ, zdjÄcia z FB.

P.S: Co do foteli...wyszĹy znoĹnie :)

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/12065836_943676782373037_5375602658672522159_n_zpsxtb3mo94.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsza ori RS-ka na forum  :decayed:

Ĺadna ale chcÄ wiÄcej zdjÄÄ  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ĺwietna maszyna  :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo mi siÄ zdaje albo widziaĹem CiÄ kiedyĹ na opolskiej w Krakowie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo mi siÄ zdaje albo widziaĹem CiÄ kiedyĹ na opolskiej w Krakowie ;-)

Bardzo moĹźliwe, doĹÄ czÄsto jestem w Krk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kot fura!  :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ChÄtnie zobaczÄ na Ĺźywo jeszcze raz ;-) JeĹşdzisz gdzieĹ na spoty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecny stan auto nie pasuje do spotĂłw. PomyĹlÄ nad tym jak bÄdzie wizualnie ogarniÄta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecny stan auto nie pasuje do spotĂłw. PomyĹlÄ nad tym jak bÄdzie wizualnie ogarniÄta.

Pitolenie ;-)

Czym robiĹeĹ skĂłrÄ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko jakaĹ rolke lepsza i bedIe kox

WysĹane z mojego SM-J500FN przy uĹźyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do felg...myĹlÄ, Ĺźe sÄ w miarÄ ok, tylko dystanse sÄ do nich za maĹe i felgi Ĺmiesznie wpadajÄ w nadkola. WedĹug mnie Ĺadniej wyglÄdaĹyby w matowym graficie.

11898514_910015295739186_1674747453222014306_n_zps197bucgu.jpg

PrzĂłd bez dystansu:

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/20151007_153836_zpsey2l086b.jpg

PrzĂłd z dystansem 25mm:

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/20151007_155808_zps1xsdm4rg.jpg

MusiaĹem je stoczyÄ do 17mm, bo opona obcieraĹa o bĹotnik (nawet nie o nadkole) przy skrÄcie. Z racji tego, Ĺźe muszÄ wywaliÄ amory (nie chce mi siÄ okrutnie) Ĺźeby wyczyĹciÄ gwint, stwierdziĹem, Ĺźe stoczÄ dystanse - prowizorka  :naughty: . Jak podniosÄ auto, to 25 z tyĹu wrzucÄ na przĂłd, a do tyĹu wpadnie 25-30mm. Auto i tak muszÄ podnieĹÄ bo na chwile obecnÄ na wyĹźszych progach katy trÄ. TĹumik jest sakramencko wyobcierany  :kox:

Na zimĂłwkach mam odsadzenie o jakieĹ 3-5mm wiÄksze (wiÄc tyĹ wyglÄda juĹź Ĺadnie na 25), a nie chce robiÄ 2 kompletĂłw dystansĂłw - innych pod letnie, innych pod zimowe.

Do skĂłry taki specyfik: ponoÄ jeden z lepszych

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/20151106_104910_zpsofklsenu.jpg

Tu akurat mam zdjÄcia z S4 B6 (wiadomo, gĹÄbokich pÄkniÄÄ nie usunie):

Przed:

20151105_181320_zpsfmvn1bob.jpg

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/20151105_185140_zpsdxaq6wqo.jpg

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/20151105_185148_zpsmpj3ipwg.jpg

20151105_181308_zps1gluuy2l.jpg

Po, przed konserwacjÄ:

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/20151105_193357_zpsqnzhv5sj.jpg

[img width=432 height=768]http://i1078.photobucket.com/albums/w484/NaskoczMi/20151105_193401_zps5grdvhxs.jpg

20151105_200333_zpsyxappo3w.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja widzÄ Ĺźe masz tam jeszcze miejsca na lepsza glebÄ ;-)

To ten zestaw chyba mi nie wystarczy na moje. LederZentrum chyba dobrze ogarnia nawet doĹÄzniszczone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurwa muszÄ tak moje recaro zrobiÄ!

WysĹane z mojego SM-J500FN przy uĹźyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja widzÄ Ĺźe masz tam jeszcze miejsca na lepsza glebÄ ;-)

To ten zestaw chyba mi nie wystarczy na moje. LederZentrum chyba dobrze ogarnia nawet doĹÄzniszczone.

No wĹasnie nie za bardzo :) Przy prÄdkoĹci ok. 20km/h (z dystansem 20-25mm) podczas skrÄcania (gdy jedno z kóŠjest dociÄĹźane) koĹo zaczyna trzeÄ o bĹotnik nad sobÄ, wiÄc nie ma szans. Po drugie tĹumik wisi juĹź jakieĹ 5-6cm nad ziemiÄ. Jest problem na parkingach wielopoziomowych (jeĹźeli sÄ nazwijmy to "agresywne" zjazdy).

Od razu pytanie, jako Ĺźe nigdy nie bawiĹem siÄ z gwintem: Jak ustawiÄ zawieszenie? WedĹug mnie, najlepiej zaĹoĹźyÄ geometriÄ i ustawiÄ takie same pochylenia kĂłĹ. Powinno to byÄ najbardziej miarodajne, bo ustawianie "na oko" i mierzenie przeĹwitu nad progiem jakoĹ do mnie nie przemawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RolowaĹeĹ bĹotniki ? Zawsze teĹź moĹźesz daÄ wÄĹźsze opony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruszysz bĹotnik, nadkole nie podejdzie. Nie chcÄ kombinowaÄ z budÄ, tym bardziej, Ĺźe jakbym chciaĹ potem kupiÄ bĹotnik to.... Nadkole teĹź najtaĹsze nie jest. WolÄ Ĺźeby zostaĹa seria z zewnÄtrz. Nie zaĹoĹźÄ teĹź 215 bo to idiotycznie wyglÄda. Za wÄska opona w stosunku do gabarytĂłw auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruszysz bĹotnik, nadkole nie podejdzie. Nie chcÄ kombinowaÄ z budÄ, tym bardziej, Ĺźe jakbym chciaĹ potem kupiÄ bĹotnik to.... Nadkole teĹź najtaĹsze nie jest. WolÄ Ĺźeby zostaĹa seria z zewnÄtrz. Nie zaĹoĹźÄ teĹź 215 bo to idiotycznie wyglÄda. Za wÄska opona w stosunku do gabarytĂłw auta.

215 ja mam u siebie to u Ciebie raczej 255 bym siÄ spodziewaĹ ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruszysz bĹotnik, nadkole nie podejdzie. Nie chcÄ kombinowaÄ z budÄ, tym bardziej, Ĺźe jakbym chciaĹ potem kupiÄ bĹotnik to.... Nadkole teĹź najtaĹsze nie jest. WolÄ Ĺźeby zostaĹa seria z zewnÄtrz. Nie zaĹoĹźÄ teĹź 215 bo to idiotycznie wyglÄda. Za wÄska opona w stosunku do gabarytĂłw auta.

215 ja mam u siebie to u Ciebie raczej 255 bym siÄ spodziewaĹ ;-)

DokĹadnie. Teraz jest 235 i teĹź nie wyglÄda najlepiej. BÄdÄ miaĹ 19x9 ET35 z RS6 z 255/35/19 to przymierze. Ale mĂłwiÄ Wam: nie obejdzie siÄ bez podniesienia auta o jakieĹ 2cm. Na pewno nie bÄdzie gorzej wyglÄdaÄ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PamiÄtaj teĹź Ĺźe im niĹźej tym koĹo siÄ bardziej chowa ;-) Daj znaÄ jakbyĹ potrzebowaĹ pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra fura  :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do felg...myĹlÄ, Ĺźe sÄ w miarÄ ok

szkoda, Ĺźe nie jakieĹ ori ale sÄ w miarÄ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do felg...myĹlÄ, Ĺźe sÄ w miarÄ ok

szkoda, Ĺźe nie jakieĹ ori ale sÄ w miarÄ :P

Na ori sÄ na razie zimowki :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.