webasto -co i jak
1 1

10 posts in this topic

panowie zakładał ktoś webasto do b5 ?co wogóle jest potrzebne do monatrzu .taki mam piec jak podłączyć kable od tego pieca ?

5o9ettfn.jpggv5x4nic.jpgsyu8wux7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

do tego dziadostwa jest sporo rozpisek. reszte ogarniesz juz w komplecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi mi o to zeby ktoś opisał mi te przewody na zdj do czego je podłączyć .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ELSA podaje trochę inną kolorystykę

Kostka 2pinowa(T2au) to zasilanie.

Brązowy - masa (T2au/2)

Czerwono purpurowy (T2au/1) +12V idzie na bezpiecznik 20A mocowany na stelażu przekaznikow

Następnie kostka 6pinowa (T6ap)

Pin nr 2 to linia K (ori kolor zielony)

Pin nr 3 idzie na termo -wyłącznik i następnie na przekaźnik 8 (ori kolor czarno purpurowy)

Pin nr 6 idzie na pompę (ori kolor niebieski) 743f832d200f1fe80a51a5c3e85cae03.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

fazi ty byś mi opisał dokładniej gdzie bym musiał te przewody podłączyć u mnie w aucie ?który przewód idzie na klimatronik ?ten pin 6 na którą pompę ?i czy przewód paliwa do pieca musi iść z baku czy gdzieś od pompy wtryskowej?

i dlaczego z pieca wychodzą 3 krućce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogę Ci jedynie powiedzieć tyle co po schematach widzę bo sam nigdy tego nie montowałem. 

Pompka paliwa zewnętrzna i podpięta pod bak, ewentualnie gdzieś na trójniku.

Na pewno brakuje jeszcze jakiegoś sterowanika 

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co widze po foto to brakuje jeszcze wydechu, pompki paliwa, zagara lub centralki z pilotem, wezy do wody i do paliwa, dodatkowo ja dawalemu siebie igle w bak zeby bezposrednio ciagnac paliwo z baku, (slyszalemsie tez o wpinaniu tego typu piecy w powrot paliwa)

kostka 2 pinowa - zasilanie pieca- pin 1 przez dodatkowy bezpiecznik 30A podlanczasz pod zacisk 30 w aucie - staly plus

                                                    pin 2 do masy

kostka 6 pinowa - pin 1 sterowanie piecem np z zegara sygnal douruchomienia pieca

                             pin 2 diagnostyka

                             pin 4 wyjscie z pieca zalanczajace wentylator i klimatronik (trzeba zastosowac dodatkowy przekaznik 30A) i podlaczyc pin 4 do pinu nr 86 na przekazniku oraz drugim kabelkiem do klimatronika do wtyczki D pin 1  (D1)

musisz potem podac minus na pin 85 dodatkowego przekaznika

dokladasz dodatkowy bezpiecznik 30A wpinasz go tak samo jak zasilanie pieca (zacisk nr30) a przewod za bezpiecznikiem prowadzisz do przekaznika na pin 87

muszisz znalesc kabel zasilajacy wentylator w kabinie jest on z lewej strony deski, w skrzynce bezpiecznikow,  jak bedzieszmial kabel ze bezpiecznikiem idacy z zasilaniem do wentylatora przecinasz go i kabel od bezpiecznika wpinasz na pin87a dodatkowego przekaznika a kebelktory idzie na wentylator podpinasz pod pin 30 dodatkowego przekaznika

                          pin 6 podajesz na pompke a drugi pin z pompki do masy

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, przemciotorun napisał:

z tego co widze po foto to brakuje jeszcze wydechu, pompki paliwa, zagara lub centralki z pilotem, wezy do wody i do paliwa, dodatkowo ja dawalemu siebie igle w bak zeby bezposrednio ciagnac paliwo z baku, (slyszalemsie tez o wpinaniu tego typu piecy w powrot paliwa)

kostka 2 pinowa - zasilanie pieca- pin 1 przez dodatkowy bezpiecznik 30A podlanczasz pod zacisk 30 w aucie - staly plus

                                                    pin 2 do masy

kostka 6 pinowa - pin 1 sterowanie piecem np z zegara sygnal douruchomienia pieca

                             pin 2 diagnostyka

                             pin 4 wyjscie z pieca zalanczajace wentylator i klimatronik (trzeba zastosowac dodatkowy przekaznik 30A) i podlaczyc pin 4 do pinu nr 86 na przekazniku oraz drugim kabelkiem do klimatronika do wtyczki D pin 1  (D1)

musisz potem podac minus na pin 85 dodatkowego przekaznika

dokladasz dodatkowy bezpiecznik 30A wpinasz go tak samo jak zasilanie pieca (zacisk nr30) a przewod za bezpiecznikiem prowadzisz do przekaznika na pin 87

muszisz znalesc kabel zasilajacy wentylator w kabinie jest on z lewej strony deski, w skrzynce bezpiecznikow,  jak bedzieszmial kabel ze bezpiecznikiem idacy z zasilaniem do wentylatora przecinasz go i kabel od bezpiecznika wpinasz na pin87a dodatkowego przekaznika a kebelktory idzie na wentylator podpinasz pod pin 30 dodatkowego przekaznika

                          pin 6 podajesz na pompke a drugi pin z pompki do masy

przemku i o taki właśnie opis mi chodziło .masz moze linka jakiego kupić tego przekażnika?i jaki ten zegar ?wydech mam tylko pompki paliwa nie mam .a pompka obiegowa do płynu też musi być ?podesłał byś mi nr tel to bym zadzwonił w któryś dzień .

Share this post


Link to post
Share on other sites
z tego co widze po foto to brakuje jeszcze wydechu, pompki paliwa, zagara lub centralki z pilotem, wezy do wody i do paliwa, dodatkowo ja dawalemu siebie igle w bak zeby bezposrednio ciagnac paliwo z baku, (slyszalemsie tez o wpinaniu tego typu piecy w powrot paliwa)

kostka 2 pinowa - zasilanie pieca- pin 1 przez dodatkowy bezpiecznik 30A podlanczasz pod zacisk 30 w aucie - staly plus

                                                    pin 2 do masy

kostka 6 pinowa - pin 1 sterowanie piecem np z zegara sygnal douruchomienia pieca

                             pin 2 diagnostyka

                             pin 4 wyjscie z pieca zalanczajace wentylator i klimatronik (trzeba zastosowac dodatkowy przekaznik 30A) i podlaczyc pin 4 do pinu nr 86 na przekazniku oraz drugim kabelkiem do klimatronika do wtyczki D pin 1  (D1)

musisz potem podac minus na pin 85 dodatkowego przekaznika

dokladasz dodatkowy bezpiecznik 30A wpinasz go tak samo jak zasilanie pieca (zacisk nr30) a przewod za bezpiecznikiem prowadzisz do przekaznika na pin 87

muszisz znalesc kabel zasilajacy wentylator w kabinie jest on z lewej strony deski, w skrzynce bezpiecznikow,  jak bedzieszmial kabel ze bezpiecznikiem idacy z zasilaniem do wentylatora przecinasz go i kabel od bezpiecznika wpinasz na pin87a dodatkowego przekaznika a kebelktory idzie na wentylator podpinasz pod pin 30 dodatkowego przekaznika

                          pin 6 podajesz na pompke a drugi pin z pompki do masy

przemku i o taki właśnie opis mi chodziło .masz moze linka jakiego kupić tego przekażnika?i jaki ten zegar ?wydech mam tylko pompki paliwa nie mam .a pompka obiegowa do płynu też musi być ?podesłał byś mi nr tel to bym zadzwonił w któryś dzień .

Niewiem co z pompa wody czy ona jest w tym modelu wewnatrz czy jej poprostu brakuje. Trzy wejscia sa dlatego ze dwa to woda wejscie i wyjscie a trzeci pewni powietrze dobrze zalozyc jakis filterek. Zegar to albo taki w wyswietlaczem do ustawiania kiedy piec ma sie zalaczyc lub zwykla jakas centralke na pilota. Przekaznik to zwykly 30a ze stykiem zwierno rozwiernym

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.