B5 event
 

MontaĹź foteli z a6 c5
1 1

35 posts in this topic

Siemka, chciaĹbym podsumowac temat z dziaĹu wnÄtrze, temat ktĂłrego pionierem jest kolega sebidi.

Po co ta przerobka?

1. W kuble z a6 siedzi siÄ o niebo lepiej niĹź kuble a4.

2. KubĹy a6 majÄ peĹnÄ regulacjÄ lÄdĹşwi (przĂłd tyĹ gĂłra dĂłĹ) takĹźe jak ktoĹ narzeka na bĂłl plecĂłw napewno bÄdzie mĂłgĹ dobrze dostosowaÄ fotel pod siebie.

3. Recaro z a6 jest w peĹni elektryczne, w a4 brak przesĂłwania fotela przĂłd tyĹ.

4. W a6 jest grzana tylna kanapa.

5. Z a6 idzie kupiÄ taniej i Ĺadniejsze fotele.

6. Mega frajda dla kogoĹ kto lubi rezaÄ [:decayed:]

7. Fotel jest ciut wiÄkszy, od strony tunelu jest spoko nic nie haczy i nie zaczepia, od strony regulacji jest gorzej, fotela przy zamkniÄtych drzwiach raczej nie ustawimy, chyba Ĺźe ktoĹ ma chiĹskie Ĺapki [:papa:] \

8. WkoĹcu mam swĂłj osobisty schowek gdzie moja kobieta nie dosiÄga [:grin:]

I teraz parÄ wskazĂłwek:

1. Szukamy foteli w peĹni regulowanych elektrycznie. Fotel z a6 ma ogĂłlnie wyĹźej siedzisko niĹź fotel a4. I montujÄc zwykĹy fotel tyĹ jest nisko a przĂłd idzie trochÄ do gĂłry, co np dla mnie jest super bo wpadam w ten fotel i mam gdzie nogi podziaÄ ale dla niĹźszych osĂłb moĹźe byÄ problemem.

2. Bez Ĺrednio wyposaĹźonego warsztatu nie zabierajmy siÄ za to.

3. Trzeba wywalaÄ dywan aby po spawaniu dobrze zabezpieczyÄ podĹogÄ.

4. Wszystko trzeba pospawaÄ z duĹźÄ dokĹadnoĹciÄ bo potem nie pasujÄ wspĂłĹpracujÄce elementy.

5. Kostki poduszek i zasilania foteli, czy grzania sÄ takie same jak w a4.

WĹaĹciwa robota:

1. Rozbieramy wnÄtrze tak aby wyjÄÄ dywan. Tego nie bÄdÄ opisywaĹ, moĹźna znaleĹşÄ na forum.

2. Przednie fotele:

2a. Pierw zajmujemy siÄ rolkami ktĂłre wchodzÄ w Ĺlizgi. InteresujÄ nas rolki ktĂłre wchodzÄ w zewnÄtrzne Ĺlizgi. Trzeba je zwÄĹźyÄ i zmniejszyÄ. Nie podajÄ Ĺźadnych wymiarĂłw, rolki majÄ poprostu luĹşno wchodziÄ w szynÄ, szlifujemy i pasujemy aĹź do skutku. Ja pierw dostosowaĹem jÄ do danego wymiaru szlifierkÄ, potem doszlifowaĹem rolkÄ na papierze sciernym.

2b. Mocowanie fotela przĂłd ni hu hu nie pasuje. Trzeba usunÄÄ mocowanie farbyczne (4 malutkie spawy do podĹogi) i zastÄpiÄ je fabrycznym mocowaniem na 3 otwory (bÄdzie pasowaÄ z audi a6, passata b5, golf IV). Mocowanie wspawujemy jak najbliĹźej przedniej czÄĹci belki na ktĂłrej byĹo stare mocowanie. Ustawiamy odlegĹoĹci i kÄty. Spawamy dobrym migomatem, aby te spawy jakoĹ wyglÄdaĹy. Zabezpieczamy przed korozjÄ i malujemy w kolor nadwozia. Przednie fotele mamy gotowe.

3. Tylna kanapa to juĹź zupeĹnie nie pasuje [:grin:]  ale da siÄ zrobiÄ wszystko

3a. Siedzisko. Tutaj juĹź idzie zupeĹna ĹźeĹşba. Trzeba wyciÄÄ stelaĹź i gÄbke z tyĹu siedziska. Tniemy pasujemy i aĹź wejdzie w fabryczne zapinki. [:wink:]

3b. oparcie. Trzeba skrĂłciÄ rurÄ od dolnego mocowania obydwu oparÄ. Odcinamy ucho, skracamy rurÄ i spowrotem spawamy ucho pamiÄtajÄc aby je dobrze ustawiÄ. Malujemy wszystko i gotowe. [:wink:]

3c. Boczki to juĹź fantazja kaĹźdego z nas. Mozna pokusiÄ siÄ o obszycie ich skĂłrÄ a boczkĂłw a6. Ja dorwaĹem boczki z a4 wiec mam problem z gĹowy.

Postaram siÄ uzupeĹniÄ temat o dobre zdjÄcia.

tak to wyszĹo u mnie:

02164678563884632926_thumb.jpg

67218813893649368923_thumb.jpg

ĹťyczÄ miĹego rezania, pozdro [:hi:]

Postaram siÄ zarzuciÄ fotki jak wszystko mniej wiÄcej wyglÄda. TrochÄ jest roboty ale i efekt fajny. [:hi:]

 

Opis ze zdjećiami od Sebidi z A4klub

Cytuj

 

Mam zestaw i chyba dla potomnych pojawi się fotorelacja ze się da....bb4b3e592e4d70a1e66f761832d6827d.jpg pierwsza przymiarki tego co niby nie pasuje owszem jest trochę większe ale da się to ładnie ułożyć cdn...za wszelkie wskazówki będę wdzieczny

Napisano 26 luty 2015 - 23:36

Komplet dostałem w gratisie wiec straty zerowe :-)9db37c5a4236112566a26776214c8884.jpg fotel na szynach pasuje tylko do przyrzezbienia będzie przednie mocowanie a6 ma tak jak passat b5 na dwie śruby z przodu
tylko rolki co w szyny wchodzą trzeba delikatnie zwezyc są wykrecane i plastikowe wiec to chwila mieści się bez problemu

Napisano 28 luty 2015 - 20:33

7a5e0e66ebcac3d8916bf4cc514dd3f1.jpg przymiarki robiłem tylko czy wysokość i montaż na bolcach wygląda podobnie p&p nie będzie ponieważ jest trochę szersza od b5 wiec albo przerobie i jako jeden element będzie się obalac albo swoje oparcia wykorzystam i je ubiore w skóry z oparciu od a6 dużej różnicy niema może z 5cm na razie skupiam się na fotelach dzisiaj będę wiązkę pod elektryke ogarnial
Wiec oparcia mają ten sam rozmiar 456d4bc45fa0a2875913ddd5583daf75.jpg5083f9b6ecb48f20728be298bd712b3c.jpg i po skróceniu rury czarnej wchodzą normalnie do a4 b5 emoji16.pngemoji16.pngemoji16.pngbcb877e49e6b7c74330c123f8e1006a8.jpgbb1fb4472d62852c6a4f3ea9f5340f6c.jpg
Na razie rozwiązuje problem ogarnięcia elektryki fotela kierowcy bo jest na module pamięci
I jutro wlece fotka z gotowa kanapa
Najbardziej inwazyjny element to wycinka starego mocowania trzeba tylko przód zostawić i nawiercic otwory następnie do tego dokręcić fotel a6f6d0ce0a1ad668bec11ccd6fb8be0f.jpg
Mam boczki o a6 a tam jest tyle skóry ze spokojnie starczy na nasze boczki siedzisko po upchnieciu jest może o 3-4 cm większe ed54cff95ec183fd0b738b7482096ad3.jpg ja mam 188cm wzrostu i spokojnie siedzę dodając ze fotel z przodu tez jest na zdjeciu do tylu mocno ustawiony ale za to mam nowy gadżet w siedzisku4cf8b5f104cfb424ff8a9481422eb73e.jpg


I żeby nie było że się niedaemoji12.pngemoji12.pngemoji12.png38c408d63221192257691c3e108f7619.jpg
Nawet mlotek gumowy poszedł w ruch żeby z tyłu oparcia zeby Sobie wyklepać wglebienia na nadkola jak ktoś ma avanta podejrzewam ze zamki nawet będą pasować ja mam stary typ mocowań wiec coś tam będę musiał przerobic
W fotelu kierowcy sterowanie odbywa się inaczej leci przez moduł pamięci tzn o ile mamy wersje z pamięcią ale już wiem jak to zrobić przerobie wiązkę na wzór tej z fotela pasażera
Fotel ogarnięty wsio na miejscu .....podsumowując da się emoji16.pngemoji16.pngemoji16.png35a97527a9822bbc732f37f0b444a77b.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mega podarnik, szkoda ze bez fotostory, a jak to sie ma, jak mam pelne prady?  :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UzupeĹniÄ o zdjÄcia jak bÄdÄ wymieniaĹ dywan. ;) W a6 czy manualne czy full prÄdy majÄ te same mocowania.  :wink:

Tylko jeĹźeli sÄ z pamieciÄ to juĹź trzeba wiÄzkÄ przerobiÄ fotela kierowcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzupełnię o zdjęcia jak będę wymieniał dywan. ;) W a6 czy manualne czy full prądy mają te same mocowania.  :wink:

Tylko jeżeli są z pamiecią to już trzeba wiązkę przerobić fotela kierowcy.

Aktualnie mam u siebie w b5 pełne prądy, tez musze spawać i rzeźbić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, musisz wstawiÄ Ĺrodkowe mocowanie fotela. KaĹźdy fotel z a6 jest przykrÄcony z przodu na 2 Ĺruby. W sumie jeĹźeli nie masz mocowania fotela manualnego to nawet dywanu nie musisz wyciÄgaÄ aby je wyciÄÄ. OsĹoniÄ dywan wspawaÄ zabezpieczyÄ i wsio. ;)

Teraz polujÄ na recaro z a6, piÄknie siÄ w tym siedzi.

A ogĂłlnie co do foteli z a6, ostatnio przebiĹem praktycznie caĹÄ polskÄ w nich i powiem szczerze inna jazda. SzczegĂłlnie przydatne lÄdĹşwie. Na plackach 100km to byĹa tragedia.  :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzkoda ze niema zdjec co jak spawac bo od dluzszego czasu chodza za mna fotele z c6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BÄdÄ zdjÄcia jak tylko Ĺadny dywan znajdÄ. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka :) a powiedz mi jak wyglÄda później ewentualne zĹoĹźenie tyĹu? nic nie odstaje?  no i jeĹli jesteĹ wstanie wrzuciÄ zdjÄcia jak ta tylna kanapa leĹźy to byĹbym wdziÄczny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JeĹźeli dobrze wszystko upchasz nic nie bÄdzie odstawaÄ. Ja zanim zaczÄĹem rzeĹşbiÄ namierzyĹem kanapÄ w skĂłrze za pare zĹ. TakĹźe przerĂłbka tyĹu odpadĹa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotyyyyyyyyyy

a tego recaro z a6 i zwykĹe fotele tak samo siÄ mocuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PeĹne prÄdy w b5 teĹź sÄ mocowane dwoma srubami z przodu.

Naciapane z bagaĹźnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam manuala  :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widziaĹem wczeĹniej zdjÄÄ ale teraz widzÄ Ĺźe nie masz peĹnych prÄdĂłw w tych fotelach ;-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak kolego ruszyĹo coĹ, jakieĹ focie, ktoĹ siÄ bawiĹ?  :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
A da się zamontowac z b8 ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Wszystko się da pytanie jakim kosztem

Wysłane z mojego Thunder3 45 LTE przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez wrzuciłem u siebie przod z c5 

wystarczy zeszlifować kólko i przyspawac mocowanie , ja to zrobiłem najprostszym sposobem i przyspawałem blache 7x5. 

6f25df8f18dae.jpgfa0d75a2b405f.jpga4f522f860b0e.jpg

f3e2e8742cd09.jpg47c728961acd6.jpg9274fd991c6d7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja u siebie uciałem mniej-wiecej w połowie stare mocownie i nawierciłem dwie dziury i sie trzyma ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tez wrzuciłem u siebie przod z c5 

wystarczy zeszlifować kólko i przyspawac mocowanie , ja to zrobiłem najprostszym sposobem i przyspawałem blache 7x5. 

6f25df8f18dae.jpgfa0d75a2b405f.jpga4f522f860b0e.jpg

f3e2e8742cd09.jpg47c728961acd6.jpg9274fd991c6d7.jpg

To jest takie proste czy tylkobsiw takie wydaje? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, booster70 napisał:

To jest takie proste czy tylkobsiw takie wydaje? :D

 

Przód tym sposobem jest banalny do zrobienia , wystarczy kawałek blachy przyspawac i tyle .  To oczywiscie zrobione na szybko 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazlem jeszcze takie info w necie, ze ucinasz kawalek starego mocowania a w zaznaczonym miejscu nawiercasz i przykrecasz do starego 6a43b879077f1c3d3519bb1d3d3ea9ef.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, booster70 napisał:

Znalazlem jeszcze takie info w necie, ze ucinasz kawalek starego mocowania a w zaznaczonym miejscu nawiercasz i przykrecasz do starego 6a43b879077f1c3d3519bb1d3d3ea9ef.jpg

a weź zeskroluj wyzej na poczatek tematu :decayed: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znalazlem jeszcze takie info w necie, ze ucinasz kawalek starego mocowania a w zaznaczonym miejscu nawiercasz i przykrecasz do starego 6a43b879077f1c3d3519bb1d3d3ea9ef.jpg

a weź zeskroluj wyzej na poczatek tematu :decayed: 

Haha a no jest :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znalazlem jeszcze takie info w necie, ze ucinasz kawalek starego mocowania a w zaznaczonym miejscu nawiercasz i przykrecasz do starego 6a43b879077f1c3d3519bb1d3d3ea9ef.jpg

a weź zeskroluj wyzej na poczatek tematu :decayed: 

Haha a no jest

to był mój poczatkowy patent jak tworzyłem ten wątek ale ta blacha za słaba byla i najlepiej płaskowik albo mocowanie z passata albo a6 dospawac i po kłopocie

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.